Ufficio dottorati di ricerca

Titolo: Aumento numero posti e borse di studio per Dottorati di Ricerca del XXVIII ciclo - Increase of available places and scholarships in the PhD Programmes of the XXVIII cycle
Data: 18/09/2012

Si comunica che, con riferimento all'art. 1 del bando per i concorsi di cui in oggetto, pubblicato nella Gazzetta Ufficiale, 4a Serie speciale, n. 65 del 21/08/2012, a seguito di finanziamenti acquisiti successivamente alla pubblicazione del suddetto bando, nonché di cofinanziamenti acquisiti dal Consorzio Spinner (in attuazione del Programma Operativo Regione Emilia-Romagna - Fondo Sociale Europeo 2007-2013 e legati a tematiche specifiche), sono stati incrementati i posti e le borse di studio disponibili per i seguenti dottorati:

- per il corso di "Earth system sciences: environment, resources and cultural heritage", afferente alla Scuola di Dottorato di Ricerca in "Earth system sciences: environment, resources and cultural heritage", i posti sono aumentati da 6 a 8 e le borse di studio sono aumentate da 3 a 4.
Una di tali borse è legata alla tematica "Effetti GEologici Superficiali del Terremoto emiliano 2012: studi finalizzati al miglioramento della sicurezza e sostenibilità dello sviluppo territoriale"

- per il corso di "High mechanics and automotive design & technology / Meccanica avanzata e tecnica del veicolo", afferente alla Scuola di Dottorato di Ricerca in "High mechanics and automotive design & technology / Meccanica avanzata e tecnica del veicolo", i posti sono aumentati da 4 a 6 e le borse di studio sono aumentate da 2 a 3.
Una di tali borse è legata alla tematica "Mitigazione del rischio sismico in Emilia-Romagna"

- per il corso di "Information and communication technologies (ICT)", afferente alla Scuola di Dottorato di Ricerca in "Information and communication technologies (ICT)", i posti sono aumentati da 12 a 14 e le borse di studio sono aumentate da 6 a 8.
Una di tali borse è legata alla tematica "Reti di conoscenza per l'eHealth. Modelli tecnologici, analisi informatico-giuridiche e temi di bioetica" e una alla tematica "Tecnologie Abilitanti per Smart Micro Grid"

- per il corso di "Ingegneria dell'innovazione industriale", afferente alla Scuola di Dottorato di Ricerca in "Ingegneria dell'innovazione industriale", i posti sono aumentati da 6 a 10 e le borse di studio sono aumentate da 3 a 6.

- per il corso di "Medicina molecolare e rigenerativa", afferente alla Scuola di Dottorato di Ricerca in "Medicina molecolare e rigenerativa", i posti sono aumentati da 8 a 10 e le borse di studio sono aumentate da 4 a 6.
Una di tali borse è legata alla tematica "PNA inNOVAtivi in diagnostica molecolare e terapia".

RE: Public competitions for the admission of candidates to the Ph.D. Programmes - XXVIII cycle - Year 2013.

Relating to the art. 1 of the Call, issued on the Gazzetta Ufficiale, 4a Serie speciale, dated 21/08/2012, n. 65, we inform that new funds have been provided after the publication of the Call. Some of the new funds have been provided by the Spinner Consortium as part of its Operational Program for the Emilia-Romagna Region - European Social Fund 2007-2013.
Therefore we inform that, relating to the PhD Programme indicated below, the available places and the scholarships have been increased:

- in the PhD Programme "Earth system sciences: environment, resources and cultural heritage" (Doctoral School in "Earth system sciences: environment, resources and cultural heritage") the available places have been increased from 6 to 8 and the scholarships have been increased from 3 to 4.
One of these scholarships is designated for research on the topic of "Surface geological effects of the 2012 Emilia-Romagna earthquake: studies aimed at improving safety and sustainability of territorial development"

- in the PhD Programme "High mechanics and automotive design & technology" (Doctoral School in "High mechanics and automotive design & technology") the available places have been increased from 4 to 6 and the scholarships have been increased from 2 to 3.
One of these scholarships is designated for research on the topic of "Mitigation of seismic risk in Emilia-Romagna"

- in the PhD Programme "Information and communication technologies (ICT)" (Doctoral School in "Information and communication technologies (ICT)) the available places have been increased from 12 to 14 and the scholarships have been increased from 6 to 8.
One scholarship is designated for research on the topic of "Knowledge Networks for eHealth. Computer Science, Legal, and Bioethical issues in Data Management" and one scholarship is designated for research on the topic of "Enabling Technologies for Smart Micro-Grids"

- in the PhD Programme "Industrial innovation engineering" (Doctoral School in "Industrial innovation engineering") the available places have been increased from 6 to 10 and the scholarships have been increased from 3 to 6.

- in the PhD Programme "Molecular and regenerative medicine" (Doctoral School in "Food Molecular and regenerative medicine") the available places have been increased from 8 to 10 and the scholarships have been increased from 4 to 6.
One of these scholarships is designated for research on the topic of "InNOVAtive PNA in molecular diagnostics and theraphy".
Ufficio Esami di Stato
Stefano Pedrazzi